6 Ağustos 2015 Perşembe

Peeling

Peeling Nedir


Cildimizin en üst katmanı olan epidermis ölü hücrelerden oluşan keratin kaplı bir tabakadır. Aslında insan cildi ayda bir kendini yeniler ancak biz bunları pek farketmeyiz, duşta keselenirken (aslında bu da bir peeling yöntemidir) cildimizi sabunlarla yıkarken bu ölü deriyi atarız. Çoğu zaman ciltten çıkan kir olarak düşündüğümüz şey aslında ölü deridir.

Kelime anlamı olarak dilimize ingilizceden geçmiş bir sözcüktür peeling ve soyma manasındadır. Yani peeling aslında cildin soyulmasıdır. Peeling işlem tarzına göre fiziksel peeling ve kimyasal peeling olmak üzere peeling ikiye ayrılır. Uygulama derinliğine göreyse üçe ayrılır bunlar yüzeysel peeling, orta peeling ve derin peeling olarak adlandırılır.

Yani kabaca tanımlamak gerekirse peeling çeşitli fiziksel veya kimyasal maddeler ile cildin soyulması diyebiliriz.

Fiziksel Peeling



Cildin çeşitli sert cisimlerle soyulması işlemine fiziksel peeling adı verilir. Kullanılan maddeler kese, kabak lifi, meyve çekirdekleri, şeker, tuz, kahve, kil, toprak, ponza taşı gibi maddelerin yardımıyla cildin çizilerek soyulması işlemidir fiziksel peeling. Ancak fiziksel peeling tek başına kullanılmaz çeşitli cilt yumuşatı maddeler (yağlar, kayganlaştırıcılar, vb.) aracılığıyla cildin yumuşaması sağlanarak kullanılan fiziksel maddenin cildi daha rahat çizmesi ve soyması amaçlanır. Daha çok yüzeysel peeling türüdür.

Fiziksel peeling kadınlar arasında oldukça popüler bir yöntem ancak fiziksel peeliing çok sık yapılmamalıdır, cildinizi su ve sabunla yıkamak bile bir çeşit peelingdir. Ayrıca fiziksel peelingler etkileri zayıf peeling metodlarıdır.

Kimyasal peeling


Cildin çeşitli kimyasal yöntemlerle soyulması olayına kimyasal peeling denir. Kullanılan asitin derecesine göre yüzeysel veya derin peeling yapılması mümkündür. Kimyasal peeling için aha (alfa hidroksi asit) gurubundan glikolik asit, laktik asit, mandelik asit kullanılabilir, bha (beta hidroksi asit) olarak salisilik asit çok sık kullanılır. BUnlar haricinde orta ve derin peelingler yapmak için tca kullanılır.

Bitkisel Peeling


Son dönemlerde green peel olarak hayatımıza sokulmuş bir başka kozmetik uydurmacası bitkisel peelingdir. Toplumda bitkiyse zararsız algısı olduğundan dolayı insanlar bu tarz şeylere kolayca kanıp daha yüksek paralar verebiliyor. Bitkisel peeling aslında bir çeşit kimyasal peelingdir, çeşitli bitkilerde bulunan asitler kullanılarak peeling hazırlayan firmaların yeni satış tekniğidir. 

Bitkisel peeling olarak adlandırılan maddeler söğüt kabuğu, karanfil, acı badem, elma, limon, melisa, ginseng, ısırgan otu, menekşe, sarı sabır otu, yosun, papatya, sinir otu, ciğer otu, papaya, avokado, huş ağacı, at kestanesi, at kuyruğu, adaçayı, cadı fındığı, gibi bitkilerin adları kullanılır. Aslında bu bitkilerde salisilik, mandelik, tartarik, malik, sitrik, laktik veya glikolik asitler bulunur. 

Doğal Peeling


Kimyasal ismi duyunca cin çarpmışa dönen insanları çeşitli saçma salak şeylerle oyalamak isteyen uyanıkların türettikleri bir başka kavram doğal peelingdir. Çeşitli fiziksel peeling maddeleri, otlar ve yağların adı verilerek doğal peeling tarifleri ceriliyor, büyük çoğunluğu faydası olmayacak şeyler. Yazının başında da belirttiğim gibi su ve sabun zaten bu işlevi görüyor. yani yüzünüzde bir leke, sivilce izi vb. sorun varsa fiziksel, bitkisel, doğal peelingler derdinize çare olmaz, çünkü bunlar zaten yüzeysel soyucular. Ancak cildinizin rahatlamasını amaç ediniyorsanız bu tarz peelingler yapın. Yani cilt lekeleri, sivilceler, ayak ve dirsek gibi yerlerdeki ölü deriyi şekerle, kille, kahve telvesiyle soymanız size fayda vermez. 10 günde bir uğraşır surursunuz. bu tarz problemler için kimysal peeling kullanarak orta dereceli peeling yapmalısınız.

Karbon Peeling


Aslında lazer peelingin bir diğer adıdır. Ciltte uygulama yapılan bölgeye sürülen karbon solüsyonu ile cildin lazer ışıklarıyla yakılmasına karbon peeling denilmektedir. Genellikle cilt lekeleri ve sivilce izleri ve yaşlılık belirtileri için yapılan bir uygulamadır. Ciltteki kolajen ve elastin sentezini arttırır. Ancak kullananların çok da memnun kalmadığını ufak bir internet araştırmasıyla gözlemleyebilirsiniz.

Kaba hatlarıyla peelingin ne olduğunu ve peeling çeşitlerini aktarmaya çalıştım, konuyla ilgili olarak evde peeling ve peelingin faydaları yazılarıma bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

UYARI

KİMYASAL PEELİNG ile ilgili bu blogda yazılanlar yerli ve yabancı kaynakların taranması sonucu derlenen bilgilerdir. Bu blogdaki yazılar tıbbi ve kozmetolojik tavsiye öneri ve kesinlik içermez. Bu blogun hastalık teşhis veya tedavisi amacı yoktur. Cilt problemleriniz için doktora muayene olunuz. Blogda yazılan uygulama vb. tarifler bilgilendirme amaçlı yazılardır ve bu yazılardan çıkarılan sonuçlarla yapılacak peeling bakım vb. işlemlerin sorumlulukları blog sahibine ait değildir. Yapılacak bakımlar sonucu oluşan olumlu ya da olumsuz sonuçlar kişilerin sorumluluğundadır. Bu bloğa girmekle yukarıdaki uyarıları kabul etmiş olursunuz. Blogda bulunan yazıların kısmen veya tamamen kopyalanması yasaktır. Yazılarımı kaynak göstererek kullanılabilir, sosyal medyada paylaşabilir yorumlar aracılığıyla sorular sorabilirsiniz.